برای هر کدام از ما در طی روزها بارها پیش می‌آید که از گوگل مپ برای پیدا کردن آدرس استفاده کنیم، در این مواقع شما با فعال کردن جی پی اس گوشی عملاً باعث می‌شوید که موقعیت دقیق شما در گوگل ثبت شود و بتوانید فاصله خود تا آدرس جدید را مشاهده کنید. قطعا با این تفاسیر با واژه جی پی اس کاملاً آشنا هستید و می‌دانید که جی پی اس گوشی، مسیریاب خودرو چقدر می‌تواند در طی سفر به شما کمک کند

جی پی اس مخفف چیست؟ جی پی اس مخفف عبارت  “Global Positioning System” که به معنای سیستم مکان‌یابی جهانی است. وزارت دفاع آمریکا در سال ۱۹۸۰ میلادی و با هدف کمک به پیداکردن موقعیت سربازان نظامی و نیرو‌های جنگی خود، اقدام به ساخت و بهره‌برداری از سیستمی با هدف ردیابی دقیق کرد. سیستم موقعیت‌یابی جهانی جی پی اس در ابتدا تنها با اهداف نظامی همراه بود.

 

اما امروزه کاربرد‌های متفاوت و ساده‌تری پیدا کرده و به عنوانی راه‌حلی اساسی برای رفع نیاز‌های روزانه مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیستمی که روزانه میلیون‌ها کاربر در سراسر دنیا دارد و در بسیاری موارد نجات‌دهنده جان افراد بوده است. همچنین امروزه ردیاب‌ها به عنوان بهترین ابزار ممکن برای تامین امنیت هستند و ردیاب خودرو یکی از بهترین نمونه از جی پی اس‌ها است.

اصلی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی یک جی پی اس ارائه گزارش موقعیت مکانی دقیق است. اما این تمام کاربرد یک دستگاه موقعیت یاب نیست، چراکه با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی، امکانات و قابلیت‌های قابل توجهی از جمله جهت‌دهی موقعیت مکانی، نشان دادن سرعت، نشان دادن فاصله دقیق مبدا تا مقصد، نشان دادن زمان غروب و طلوع آفتاب و همچنین ارائه بهترین مسیر برای رسیدن به مقصد به امکانات جی پی اس‌ها اضافه شده است.

مهم‌ترین ویژگی دستگاه‌های جی پی اس این است که با استفاده از آن می‌توانید در هر ثانیه که دوست داشته باشید برای موقعیت‌یابی مسیر و یا وسیله مورد نظر خود اقدام کنید.

 

درباره japayab

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *