۱) ردیاب چیست ؟ چه امکانات ، مزیت و قابلیتی دارد؟

ردیاب دستگاه کوچکی می باشد به اندازه یکو نیم برابر قوطی کبریت که داخل خودرو بطور کاملا مخفی برای کنترل و ردیابی نصب  میشود. اگه روزی خودرو به سرقت برود یا دست راننده یا شخصی باشد و بخواهید مشاهده کنید خودرو کجاها تردد داشته و یا الان کجاست ، می توانید از طریق یه اس ام اس سریعا جای خودرو را بصورت آدرس پستی روی گوشی دریافت نمایید. و یا در صورت امکان بر روی گوشی و یا کامپیوتر از طریق پنل فارسی جاپایاب موقعیت آنلاین و مسیرهای رفته را روی نقشه مشاهده نمایید.

بعنوان مثال آدرس به اینصورت به گوشی ارسال می شود:

تهران- خیابان ولیعصر- خیابان پنجم –  کوچه هفتم

همچنین روی گوشی موبایل نیز می توانید خودرو را روی نقشه ببینید. نقشه روی گوشی باز شده و خودرو را روی نقشه مشاهده می کنید.

دیگه هیچ وقت ماشینتونو گم نمی کنید!!!

 ۲) این دستگاه چه قابلیت هایی دارد؟

این دستگاه ها ی ردیاب قابلیت های زیادی دارند اما از قابلیت های بسیار پرکاربرد آن در مدل *۶ jp و *۳ jp و *+۳ jp می توان به خاموش نمودن خودرو از راه دور و از هر جای دنیا اشاره نمود. همچنین همه دستگاه های ما این قابلیتو دارا می باشند که با آنها می توان صدای داخل کابین خودرو را شنید. قابلیت های دیگه ای هم دارند که می توانید در دفترچه راهنمای دستگاه ها مشاهده نمایید….. قابلیت های دستگاهها خیلی زیاد بوده و بعضی از آنها مورد استفاده قرار نمی گیرند!!!

 

۳) برد این دستگاه ها چقدر می باشد؟

این دستگاه ها تو کل کشور کار میکنند و هیچ محدودیتی ندارند . ریموت ندارند چرا که ریموت به سیستم محدودیت داده و فقط در فاصله ای محدود قابلیت دارد. اما در این دستگاهها ریموت شما همان گوشی شما می باشد.

مثلا اگه خودرو شما شما در شهر دیگه ای باشد و شما هم شهرخودتون! شما می توانید لحظه به لحظه ماشینو روی گوشی مشاهده نمایید که به کدام سمت با چه سرعتی حرکت میکندوکجاها چقدر توقف داشته،همینطور از طریق کامپیوتر نیز می توانید خودرو را ردیابی نمایید.

 

۴) آیا این ردیاب ها در خارج از کشور هم کار میکنند؟ چه کشورهایی؟

بله! این ردیاب ها در تمام دنیا کار میکنند. همانطوری که شما می توانید اس ام اس بدین به دوستتون در خارج از کشور، این ردیاب ها هم می توانند به شما آدرسو از طریق اس ام اس ارسال کنند، و هرجایی که رومینگ ایرانسل آنتن بده ، توی خارج از کشور هم کار میکنند ، ما الان خودروهایی داریم که توی شبکه ترانزیت خارج از کشور تردد می کنند و صاحب ماشین،کامیون هاشونو دست راننده داده و این کامیون ها وتریلی ها به کشورهای ترکیه و لهستان و اروپا تردد می نمایند و از ایران ردیابی می شوند.

 

۵) این دستگاه ها باتری پشتیبان هم دارند،اگر برق خودرو قطع شود چه اتفاقی می افتد؟

بله همه ردیابهای ما دارای باطری پشتیبان می باشند که در صورت قطع برق خودرو بلافاصله شما را در جریان قطع برق قرار داده و از باطری خود شروع به مصرف برق کرده و کار ردیابی خود را انجام می دهند. در مدل *۳ jp  تا ۲ ساعت باطری داخلی وجود دارد (زیاد قوی نیست) و مدل *۶ jp به مقدار ۱۲ تا ۷۲ ساعت باطری نگه میدارد.اما این باتری به این شکل می باشد که خیلی کاربردی ندارد چراکه اگر خودرو به سرقت رود ، برق آن را در محل قطع نمی کنند! بلکه بعد از انتقال خودرو به محل سارق، در آنجا شروع به اوراق کردن خودرو نموده و برق خودرو را قطع می کنند و این محل و مسیر حرکت داخل سایت ثبت شده است. پس تقریبا باتری داخلی کاربرد زیادی ندارد اما بودنش ضرری ندارد  .

 

۶) مصرف شارژ سیم کارت این دستگاهها چقدر می باشد؟

این ردیاب ها بسته به استفاده شما،که چقدر به آن اس ام اس داده می شود و چقدرازش درخواست موقعیت می شود شارژ مصرف می کنند . معمولا ماهانه حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان مصرف شارژ دارند که اگر کاربر همان اول که دستگاه را نصب میکند ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان شارژ نماید برای یکسال کافی می باشد.

البته در مدل *۶ jp در روش نصبش که به انتخاب مشتری می باشد می شود طوری نصبش کرد که دستگاه دستور را از سوییچ خودرو گرفته و فقط زمانهایی که خودرو روشن می باشد دستگاه اقدام به ارسال موقعیت نماید. و این موجب صرفه جویی در مصرف شارژ سیمکارت دستگاه می گردد. در اینصورت اگر یک خودرو روزی دوساعت روشن می باشد مصرف شارژ آن ۱۲ برابر کمتر شده و اون مبلغ گفته شده در بالا (۱۰۰۰ تا۱۵۰۰ تومان) بجای یک ماه در یک سال مصرف میشود.

 

۷) طریقه شارژ سیمکارت این دستگاه ها از راه دور چیست؟

روش شارژ مجدد هم به این شکل می باشد که دو روش وجود داره:

باگرفتن کد #۷۳۳* ویا تماس با شماره ۰۲۱۸۷۳۴ (سامانه تلفنی آسان پرداخت) می توانید سیم کارت را شارژ نمایید.البته باید یه کارت بانکی ویک رمز اینترنتی(رمز دوم) هم داشته باشید.

 

۸) چگونه می توان از میزان شارژ موجودی داخل سیمکارت دستگاه باخبر شد و فهمید که شارژ دارد یا نه؟ 

دوروش وجود دارد:

  • اگر شما با دستگاه تماس بگیرید دستگاه لینک موقعیت خودرو را برای شما ارسال ننماید شما متوجه اتمام شارژ سیمکارت شده و بایستی سیمکارت دستگاه را شارژ نمایید!
  • برای سیمکارت ایرانسل : علاوه بر روش فوق میتوان قبل از نصب ، سیمکارت دستگاه ردیاب را داخل گوشی انداخته و یک پیامک خالی به ۱۳۰ ارسال نمایید. یک رمز برای شما ارسال میشود که با استفاده از آن رمز و شماره سیمکارت از سایت www.irancell.ir در قسمت بالای صفحه کنترل حساب اینترنتی از میزان شارژ همان سیمکارت ردیاب مطلع شوید.

 

۹) اندازه و سایز این دستگاه ها چقدر می باشد؟

این دستگاه ها بسیار کوچک هستند.و آنتن های آنها داخل دستگاه تعبیه شده بخاطر همین سایزشان خیلی کوچیک و منحصر به فرد بوده و داخل خودرو هیچ نشانی از آنها وجود ندارد و قابل مشاهده نمی باشند و همه جای خودرو هم می توانند نصب شوند!

اندازشون تقریبا هم اندازه یکو نیم برابر قوطی کبریت می باشد!

 

۱۰) منظور از آنتن داخلی چیست؟ مگر آنتن بیرونی هم وجود دارد؟

بله ، مزیت آنتن داخلی این می باشد که اولا نشان دهنده کیفیت فوق العاده بالای گیرنده و فرستنده های دستگاهه و دوما نصب دستگاه خیلی راحتر می باشد چرا که نیاز به سیم کشی اضافه برای آنتن ها نیاز نیست. سوما اگر آنتن های دستگاه از جمله آنتن های gprs و gsm بیرونی باشند اگر امکان داشته باشد که جلوی دید پشت شیشه نصب نشوند و جای دیگر نصب شوند که اگه پشت شیشه نصب شود دیگر ماهیت دستگاه از بین رفته و مشخص میشود خودرو مجهز به ردیاب می باشد و کافیه که سارق آنتن ها را کنده و ردیاب از کار بیفتد!!! و اگر جایی تو سقف باشند هم نصبشونو سخت کرده و بعدا اگر قصد تعویض و فروش خودرو را داشته باشید درآوردنش خیلی سخت میباشد. داخلی بودن آنتن های فوق العاده قوی جاپایاب مارو از دیگران متمایز کرده.

 

۱۱) این دستگاههای ردیاب را کجای خودرو می شود نصب کرد؟

این ردیاب ها همه جای خودرو شما قابل نصب می باشد. داخل همه خودروها جلوی پای راننده، پشت داشبورد، داخل درب ها ،توی صندلی، داخل کاپوت و توی صندوق عقب و خیلی از جاهای دیگه ویا حتی توی سقف می شود نصب کرد .جای مشخصی برای نصب ردیاب های جاپایاب وجود ندارد و هر جای ممکنی قابل نصب می باشد.

 

۱۲) نصب این ردیاب ها به چه صورت می باشد؟ دشوار بوده و حتما نصاب بایستی آنرا نصب نماید یا خودم هم میتوانم آنرا نصب کنم؟

خیلی آسان می باشد !!! اگر شما کوچکترین سررشته ای در زمینه برق داشته باشین، می توانید خیلی راحت آنرا نصب نمایید و یا میتونید با واحد پشتیبانی تماس گرفته و از همکاران پشتیبانی موقع نصب کمک بگیرین وتلفنی شما را راهنمایی کنند.

روش نصب بصورت کامل در دفترچه راهنمایی که داخل پک دستگاه هست وجود دارد که با خواندن آن خیلی راحت می توانید خودتون دستگاه را نصب کنید. داخل سایت هم این دفترچه هست و آنجا میتونید آنرا دانلود نمایید.

این دستگاه ها فقط یک سیم مثبت و یک سیم منفی یا بدنه لازم دارند.

برق دستگاه را باید مستقیم بعد از باتری بگیرین و وقتی  رکه در حال نصب هستید باید خودرو خاموش باشد.

 

۱۳) هزینه نصب دستگاه ها جداست؟

بله ، با توجه به اینکه خودتون می توانید نصب دستگاههارو انجام بدهید. یا اینکه برخی از دستگاه های جاپایاب بصورت شخصی و پرسنلی (حتی این مدل هارو ، رو خودرو هم میشود نصب کرد و با یک تیر دو تا نشون زد!!!) استفاده میشوند و نیاز به نصب ندارند ، برای نصب رو خودرو هزینه نصب جداست.

 

۱۴) این ردیاب ها با چه سیم کارت هایی کار میکنند؟

این ردیاب ها با سیم کارت های همراه اول و یا ایرانسل تو کل کشور کار می کنند. برای رایتل و تالیا یه مقدار اختلال وجود داره و بهتره ازشون استفاده نشود.

البته گروه جاپایاب برای راحتی حال مشتریان عزیز سیمکارت ایرانسلی هدیه داخل دستگاه ها قرار داده و این باعث صرفه جویی در وقت شما و نصب سریع دستگاه میشه.

اگر قصد استفاده از سیمکارت همراه اول داشتید، حتما مطمعن شوید که پین آن غیرفعال و gprs آن نیز فعال باشد.

 

۱۵) خطای ردیابی این دستگاه ها چقدر می باشد؟ آیا واقعا محل دقیق خودرو قابل مشاهده می باشد یا محدوده بزرگتری از موقعیت حودرو را میتوانم ببینم؟

با اطمینان خدمت شما عرض می شود که خطای دستگاه ها کمتر از یک متر بوده و اگر خودرو شما  یک متر جابجا شود، شما می توانید آن جابجایی را با گوشی یا داخل سایت دقیقا ملاحظه نمایید .

 

۱۶) ولتاژ کاری این ردیاب ها چقدر است؟

ولتاژ کاری دستگاه ها ۶ تا ۳۶ ولت می باشد.

 

۱۷) امکان استفاده و نصب این دستگاه ها روی موتور سیکلت ،کامیون و تریلی و یا خودروهای گرون قیمت وجود داره؟

بله ، بدون هیچ محدودیتی و براحتی روی همه خودروها نصب می شوند.

 

۱۸) محل نصب این دستگاه ها آیا تاثیری روی عملکرد و آنتن دهی دارد؟

خیر ، به هیچ وجه!وقتی که موبایل شما داخل خودرو آنتن می دهد پس این دستگاه ها هم آنتن میدهند.

 

۱۹) کیفیت شنود ردیاب ها چطور است؟ صدای داخل ماشین واضح شنیده میشود؟

بله ، کیفیت صدای دستگاهها خیلی خوب می باشد، چون خودرو یک محیط سر بسته است با کیفیت عالی تمام جزئیاتو میتوانید بشنوید.

 

۲۰) این ردیاب ها ساخت کجا هستند؟

این دستگاه ها ساخت ایران می باشند و بوسیله خودمون اختراع شدند اما قطعات اصلی این دستگاه ها از تایوان و آلمان  وارد میشود و شرکت های زیمنس و سامسونگ هستند که قطعات خام این ردیاب هارو تولید میکنند و همان سیستم هایی که برای آنتن دهی داخل گوشی های سامسونگ بکار رفته در این ردیاب ها هم بکار رفته است. البته ما دستگاه هایی هم داریم که مستقیما از کشور تایوان و اروپا ووارد میشوند و ساخت آنجا می باشند. اما در هر صورت ما آنها را یک سال تمام  بی قید و شرط گارانتی می نماییم.

 

۲۱) مدت گارانتی دستگاه ها چقدر می باشد؟ چقدر احتمال خراب شدن دستگاهها وجود دارد؟درمورد خدمات پس ازفروششان چطور؟

این دستگاه ها یک سال گارانتی دارند،یک سال گارانتی بی قید وشرط که اگر کوچکترین مشکلی برای دستگاه ها پیش بیاید، ما بدون اینکه سوالی از شما بپرسیم آنها را پس گرفته و تعویض می نماییم. البته بشرطی که فقط دستگاه صدمه فیزیکی مثل شکستگی نداشته باشد.

احتمال خراب شدن دستگاه ها بسیارپایین می باشد. چون اینها دستگاه هایی نیستند که استهلاک داشته باشند یا استفاده دستی ندارند که ضربه خورده و بشکنند. اگر آب داخلشون بره یا دستگاه شکسته شود ممکنه از کار بیفتند ولی در غیر اینصورت به هیچ وجه این دستگاه ها از مدار خارج نمی شوند و از کار نمیفتند چون داخل خودرو مخفی بوده و اصلا قابل دسترس نیستند!

خدمات پس از فروش جاپایاب را هم تا ده سال آینده تضمین میکنیم که این گروه پا برجا بوده و تمام خدمات به شما داده می شود و همیشه شمارو پشتیبانی خواهیم نمود. ما قصد داریم که شما از ما راضی بوده و مشتری های دیگری به ما معرفی نمایید!

 

۲۲) استفاده پنل شما هزینه دارد؟ سالیانه پولی بابت حق شارژ پنل باید پرداخت نماییم؟

خیر ، استفاده از سایت و پنل عمومی جاپایاب هیچ هزینه و شارژ سالیانه ای ندارد.

 

۲۳) ساعت کاری واحد پشتیبانی جاپایاب چگونه است؟

ساعت کاری پشتیبانی ما هرروز ۲۴ ساعته می باشد.

 

۲۴) خاموش کردن خودرو از راه دور چطور ممکن می باشد؟

این سیستم روی مدل *۶ jp و *۳ jp و *+۳ jp تعبیه شده ،همانطور که برخی از خودرو ها دارای سوییچ مخفی می باشند، این ردیاب ها نیز به یک رله مجهز می باشند که بجای سوییچ مخفی کار میکند با این تفاوت که شما از راه دور و هر جای دنیا با یک اس ام اس به سیمکارت ردیاب می توانید خودروتان را خاموش کنید و دیگه روشن نخواهد شد حتی با سوئیچ تا زمانیکه شما پیامک راه اندازیو به ردیاب بدهید!!!

البته این سیستم خطری نخواهد داشت چون خودرو  هر لحظه از راه دور که خاموش نخواهد شد! بایستی حتما سرعت خودرو به زیر ۲۰ کیلومتر برسد تا این سیستم عمل کرده و خودرو خاموش گردد ! اما درهر صورت بهتره از این سیستم استفاده نشود، زیرا هم نصبش پردردسر بوده و هم اینکه اگه  خودرو شما به سرقت بره، بالاخره بهتره خودرو شما پیدا شده و برگردانده شود تا اینکه خودرو را خاموش کرده و سارق وسط جاده ماشین را خاموش رها نماید و وسایل داخل خودرو را سرقت نماید! هر جند خاموش گردد احتمال تصادف آن با خودروهای پشت سر  در جاده وجود دارد.

 

۲۵)آیا سارق می تواند دستگاه را داخل خودرو پیدا کند ؟ یا وسیله ای وجود دارد که مشخص کننده وجود ردیاب داخل خودرو باشد ؟

خیر ، به هیچ وجه ! دستگاههای ردیاب با چهارتا فرکانس مختلف ارسال داده هاشونو انجام میدن و تا بحال دستگاهی وجود نداره که بتواند مشخص کننده وجود ردیاب داخل خودرو باشد!!! این ردیابها هم کاملا مخفی می باشند، مخصوصا اینکه آنتن های آنها  داخلی بوده و اصلا جلو دید نیست.همچنین در مدل *JP 6 به محض باز شدن درب خودرو که ردیاب داخل خودرو جاسازی و مخفی می باشد بلافاصله دستگاه به شما هشدار باز شدن درب خودرو را خواهد داد.

 

۲۶) آیا قیمت های شما مقطوع می باشد یا تخفیف هم دارد؟

قیمت های ما توی کل ایران مقطوع می باشد و چه از خود جاپایاب چه نمایندگی ها خرید نمایید یکسان می باشد. اما در شرایط خاصی در بعضی اعیاد و ایام و یا تبلیغات گسترده ممکن است یه مقداری تخفیف برای این دستگاه ها قائل شد وبا تخفیف بفروش برسن !

 

۲۷) فرق بین *JP 3 با *JP 6 چیست؟

این دستگاه ها در عملکرد ردیابی خودرو ودر پیداکردن خودرو باهم هیچ تفاوتی ندارند و همه آنها راحت می توانند موقعیت خودرو را پیدا نمایند. از لحاظ مداری هم یکسان می باشند.

کیفیت دستگاه های*۳ JP   بسیار بسیار بالا بوده و بسیار هم پرفروش می باشد. روزانه بیش از صد عدد از این دستگاه ها تو کل کشور بفروش رفته و نصب میشود. اما تفاوت هایش به این شکل می باشد که اولا مدل *JP 6 بسیار زیبا طراحی شده و جعبه و ظاهر بسیار زیبایی دارد. باتری داخلی*JP 6  نیز بسیار قویتر از *JP 3 می باشد .هر دو قابلیت خاموش کردن خودرو از راه دور هم دارد ولی *JP 6 ضد آب و ضد ضربه نیز می باشد. همچنین دارای دکمه اعلام خطر sos و نیز میکروفون جدا که میشه هر جای ماشین قرار داد هست. ولی در کل ماهیت ردیابو هردو تاشون دارند و با کیفیت بالا هردو کار اصلی که همون ردیابی و مشاهده آنلاین موقعیت با سرعتش هست را انجام می دهند.

 

۲۸) آیا دستگاهی دارید که یک هفته بدون اینکه به برق وصل گردد شارژ نگه دارد؟

بله.مدل *jp 4. مدلهای *۵ jp  و *+۵ jp (مدل نظامیش)  می تواند یک هفته باتری نگه دارد. حتی این ردیاب تحت شرایطی می تواند تا یک ماه و حتی یک سال هم باتری نگه دارد واصلا نیازی نیست که به برق خودرو وصل شود. فقط ۱۰-۲۴ ساعت برای بار اول شارژ می شود و با یک آهنربای بسیار قوی داخل خودرو جاسازی میشود و یک سال می تواند باتری نگه دارد و خودرو یا شخص را ردیابی نماید! ولی با سفارش تحویل می گردد و فروش آن نیاز به مجوز ارگان یا شرکت دارد !

 

۲۹) آیا این دستگاه ها در پارکینگ و زیر سقف هم کار میکنند؟

بله هیچ مشکلی ندارند و به راحتی کار می کنند.

 

۳۰) آیا فروش بصورت اقساطی هم دارید؟

جاپایاب به هیچ وجه فروش اقساطی نداشته و معمولا بصورت نقدی کار میکند.

 

۳۱) اگر خودرو مجهز به دزدگیر باشد همچنین قفل فرمان و…  پس این دستگاه به چه دردی خواهد خورد؟

الان سرقت خودروها خیلی پیشرفته شده است. سارقان روش های زیادی استفاده میکنند تا اینکه ماشینو بدزدند.

اگر شما توی اینترنت بگردین و روش های از کار انداختن دزدگیرهارو جستجو کنین،ملاحظه خواهید کرد که بصورت تصویری روش های مختلفی برای انواع ماشین ها ارائه می دهد.حتی الان دزدی ها به این شکل شده اند که برای مثال مدتی پیش یه خودرو با ماشین امداد خودرو به سرقت رفت !  !  !

یعنی نیسان امداد خودرو میاد به محل و سارق به وانمود میکنه که من سوییچ ماشینموجا گذاشتم لطفا به پارکینگ من انتقالش بدین، امدادخودرو هم ماشینو میاره و به محلی که سارقین گفتن تحویل میدهند ! پس در این شرایط هیچوقت نه قفل فرمان و نه دزدگیر به داد شما نخواهد رسید!

حتی زورگیری میکنند یا با حیله و فریب خیلی راحت خودروهارو به سرقت می برند. کلیپ هاای زیادی در اینترنت از سرقت پیشرفته ترین خودروهای دنیا (BMW ، مزدا۳  و…( وجود دارد که همشون سیستم امنیتیشون فوق العاده بالا طراحی شده ولی در عرض چند ثانیه به سرقت رفتند.چند وقت پیش در اخبار ۲۰:۳۰  میداد که گروهی با استفاده از پیچ گوشتی مزدا۳ به سرقت می بردند.

بعضی وقتها هم خودرو توسط پلیس راهنمایی رانندگی به پارکینگ انتقال داده میشود و وقتی که شما به محل می روید،اطلاع نداشته و احتمال می دهید که به سرقت رفته باشد و بسیاربسیار براتون استرس و نگرانی ایجاد خواهد نمود و چندین روز طول خواهد کشید که شما متوجه شوید خودرو به سرقت نرفته و پلیس  آن را به پارکینگ انتقال داده است. اما اگر این ردیاب داخل خودرو شما نصب باشد می توانید خیلی راحت مکان ماشینتونو پیدا کنید.

 

۳۲)  آیا این دستگاه ها تداخلی با بقیه سیستم های حفاظتی خودرو مثل ایموبلایزر و … ندارد؟

خیر.این دستگاه ها اصلا با دیگر سیستم های حفاظتی خودرو هیچگونه تداخلی ندارد.کار دزدگیر و ردیاب کاملاً متفاوت است.

 

۳۳) آیا جهت نصب این دستگاه های ردیاب سیمکشی خودرو دستگاری می شود؟ برای خودرو ما که گرون قیمته سیمکشی آن ایراد پیدا نخواهد کرد؟

نخیر، نصب این دستگاه هیچ ارتباطی به سیمکشی خودرو شما نداشته و این دستگاهها فقط به برق مستقیم باطری متصل میشوند و ارتباطی به سیمکشی و کامپیوتر خودرو ندارند.

 

۳۴) آیا این ردیاب ها قابل نصب بر روی هر ماشینی نصب می باشند؟

بله ، این دستگاه ها روی هر مدل ماشینی نصب می شوند. چه پراید چه بنز. چه خودروهای ژاپنی مثل تویوتا و نیسان چه ماشینای داخلی مانند پژو ، سمند و … نصب می شوند.

 

۳۵) خودرو من که بی ام و می باشد و سیستم ایمنیش هم که خیلی پیشرفته هست نیاز به نصب ردیاب دارد؟

بله صد در صد !!! دوتا کلیپ سرقت BMW در عرض دو دقیقه که توسط دوربینای مداربسته محلی ضبط شدند را در سایت می توانید مشاهده نمایید که مثل آب خوردن، به سرقت برده می شوند. خیلی وقتاهم پیش میاد که ماشین های مدل بالا و گران قیمت بصورت مسلحانه و بحالت زورگیری دزدیده میشوند و اگر کسی باسلاح به شما حمله کند،شما قطعا ماشینو بهش داده و ماشینتونو خواهد برد و اینجاست که ردیاب می تواند به شما کمک کرده که سریع در کمترین زمان ردیابی کرده و پیدا کنید.

 

۳۶) آیا مشتری ها از خرید این ردیاب ها راضی هستند؟ آیا تا حالا با این دستگاه ها سارق به دام افتاده؟

بله ما تا الان تعداد زیادی سارق (۹-۱۲ نفر) با این دستگاه ها به دام پلیس انداخته ایم.خوشبختانه این ردیاب ها امنیت و ایمنی زیادی برای خودرو ها ایجاد کرده اند و خیال خیلی از صاحبان خودرو رو راحت نموده اند.

بعنوان مثال ما یک کامیون با بارش توی بوشهر گرفتیم یا یک سمند صفر که تازه ردیاب نصب کرده بود پیدا کردیم یا اینکه یک بدهکار چک برگشتیو گرفتیم و یا یک بچه دزدیو پیداش کردیم ، همچنین یک باند زورگیری و خفت گیر رو به دام انداختیم و ….

بزودی یک مستند تهیه خواهد شد و تمام اینها بصورت یک فیلم تلویزیونی آماده شده وبا تمام کسانی که خودروشان به سرقت رفته بود مصاحبه می شود.

 

۳۷) آیا این دستگاه ها همه جا کار میکنند و نقطه کوری ندارند؟

بله ، این دستگاهها هر جایی که آنتن مخابراتی وجود داشته باشد ارسال موقعیتشون که از طریق سیستم GPS از ماهواره ها دریافت میکند و هیچ نقطه کوری برای سامانه GPS وجود ندارد را به سایت و گوشی شما از طریق GPRS ارسال می نماید، و برای جاهایی که آنتن نیست بصورت آفلاین موقعیتها داخل حافظه دستگاه ذخیره شده و به محض ورود به منطقه تحت پوشش مخابراتی موقعیتهارو ارسال خواهد نمود.

 

 

۳۸) چطور می توانم خودرو خود را روی نقشه مشاهده نمایم؟

خیلی راحت وارد سایت www.japayab.com می شوید و در قسمت پنل ردیابی با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور می توانید خودرو خود را بر روی نقشه بصورت آنلاین مشاهده نمایید.

همچنین می توانید با سیمکارت ردیاب تماس گرفته ، بعد از دوبار بوق خوردن تماس شما قطع شده و لینک نقشه به گوشی شما ارسال می شود که اگر لینک نقشه را باز نمایید موقعیت خودرو خود را بر رروی نقشه خواهید دید.

 

۳۹) مزایای استفاده از سایت و وب چیست؟

هزینه پایین ارسال موقعیت از طریق gprs و نیز مشاهده در مسیر حرکت خودرو ، همچنین مشاهده موقعیت های قبلی خودرو تا ۳ سال گذشته از مزایای استفاده از سایت می باشند.

 

۴۰) نحوه کار با سامانه چطور می باشد؟ آیا نرم افزار خاصی لازم است ؟رو گوشی یا کامپیوتر نرم افزار باید نصب گردد؟

خیر خوشبختانه!!! استفاده از نرم افزار محدودیت ایجاد میکند و شاید در زمان و مکان خاصی دسترسی نداشته باشین به گوشی یا سیستمی که نرم افزار روش نصبه!

اما دستگاههای ما این محدودیت رو ندارند و داخل پک کارت آبی رنگی دارند که دوتا کد نام کاربری و کلمه عبور که مختص هر دستگاهی می باشند و غیر قابل تغییر (فقط پسورد یا رمز عبور قابلیت تغییر دارد) شما با هر گوشی و کامپیوتری که به اینترنت وصل باشد به سایت روی www.japayab.com مراجعه کرده و با وارد کردن دو تا رمز می توانید موقعیت خودرو خود را روی نقشه ملاحظه نمایید.

 

۴۱) اگه سرور شما مثلا دو روز مشکل دار شود و اتفاقی برای ماشینم بیفته و مثلا بدزدنش چیکار میتونم بکنم؟

ابتداعا که امکان اینکه سرور از کار بیفته صفر درصده و در جواب شما اینطور عرض کنم که اگه خودرو شما به سرقت بره وامکان نباشه با سایت و سرور ماشینتونو ببینید در بستر مخابراتی کافیه یک تماس با سیمکارت دستگاه بگیرید، بلافاصله لینک نقشه براتون روی گوشی ارسال خواهد شد که اگه لینک نقشه رو باز نمایید موقعیت خودرو شما روی نقشه ظاهر خواهد شد.

 

۴۲) کسیکه داخل خودرو است و من می توان صدای آنرا بشنوم، آیا او نیز می تواند صدای من را بشنود؟

خیر.امکان شنیدن صدا فقط یک طرفه می باشد و فقط شماره های sos می توانند صدای داخل خودرو را از طریق برقراری تماس بشنوند.

 

۴۳) آیا قابلیت انتقال دستگاه به ماشین دیگر وجود دارد؟ممکنه چند وقت دیگه خودرو خود را عوض نمایم!

بله خیلی راحت می توانید دستگاه را از روی یک خودرو برداشته و بر روی خودروی دیگر خود نصب نمایید

 

۴۴) آیا زمانیکه آنتن مخابراتی وجود نداشته باشد ردیابی انجام میشود؟

بصورت آنلاین خیر ولی اطلاعات داخل کارت حافظه دستگاه ذخیره شده و به محض ورود به منطقه تحت پوشش ارسال خواهد شد.

 

۴۵) مواقعی که خودرو زیر سقف باشه و شبکه جی پی اس قطع باشه ردیاب خودرو چطور عمل می کند ؟

این ردیاب ها دارای تکنولوژی پیشرفته ای هستند که حتی در صورت قطع جی پی اس می توانند بلا فاصله از طریق شبکه دکل های موبایل مکان دقیق خودرو را محاسبه کرده و به صاحب خودرو اطلاع دهد که به این حالت LBS گفته میشود .

 

۴۶) آیا امکانش هست آخر هرماه یا هر زمان که نیاز شد گزارش بگیرم که چقدر مسافت طی شده یا چقدر سوخت مصرف شده؟ یا زمان های توقف و لیست سرعت هایی که طی شده را داشته باشم؟

بله ، خیلی مواقع مثلا برای سازمان ها و شرکت ها ، همچنین خودروهایی که تحویل راننده می باشد و مالک می خواهد تردد خودرو خود را کنترل نماید و تعداد کارکرد ماهانه خودرو را بداند امکانش وجود دارد.استفاده از پنل اختصاصی همه این امکانات را به شما دقیق خواهد داد.

 

۴۷) اگه سارق دستگاه را پیدا کرده  و آنرا به بیرون از خودرو دور بیندازد چه اتفاقی می افتد؟

ما دستگاه را کاملا مخفی داخل خودرو شما جاسازی می کنیم و جای مشخصی برای نصب وجود ندارد.در مدل *۶ jp شما می توانید به دستگاه دستور دهید خاموش شود و از خودرو دور می شوید، اگه سارق اقدام به سرقت خودرو شما نماید و بداند ردیابی داخل خودرو وجود دارد ابتداعا وقتی درب خودرو باز شود بلافاصله ردیاب شما را در جریان باز شده درب خودرو قرار خواهد داد و اگر چنانچه شما و بقیه ادمینها هم متوجه نشوند و سارق دستگاه را پیدا کند و آنرا به دور بیندازد باز خودرو شما با این حال  روشن نخواهد شد چرا که جایی که اصلا پیدا کردن آن تقریبا امکان پذیر نیست یا پیدا کردنش ساعتها به زمان نیاز دارد موتور خاموشه.

 

۴۸) آیا این ردیابها زمانی که اقدام به شنود صدای داخل خودرومان شویم صدایی ایجاد نمیکنند؟ کلا ردیاباتون از خودشون صدا ندارند که سارق متوجه وجود آن شود؟

نه ، به هیچ وجه این دستگاهها از زمان کنترل و ارسال اطلاعات و شنود داخل کابین از خودشون صدایی ندارند و اصلا صدایی ایجاد نخواهند نمود که شخص داخل خودرو متوجه شود.

 

۴۹) ارائه گزارش موقعیت و اطلاعات و … توسط این دستگاهها روی سایت و گوشی ما هزینه دارد؟ چقدر؟

طبیعتا همه ردیابها برای ارسال اطلاعات و کنترل از راه دور نیاز به سیمکارت دارند و انتقال اطلاعات با سیمکارت هم طبیعتا هزینه خواهد داشت، ولی مزیتی که انتقال اطلاعات با gprs روی سایت و سرور دارد هزینه فوق العاده پایین آن می باشد. مثلا برای ثبت چیزی حدود ۱۰۰ هزار موقعیت با پیامک که بالای یک میلیون تومان هزینه لازم است برای انتقال به سرور با gprs این تعداد نقاط ثبت شده را ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان نیاز به شارژ پولی دارد.که با توجه به قابلیت تنظیم زمان ارسال موقعیت روی سرور از ۲۰ ثانیه تا ۶ ساعت و همچنین امکانی که در نحوه تنظیم دستگاه ها وجود دارد و موجب کاهش هزینه می گردد این مبلغ ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان رو حداقل یک ماه تا بیشتر از یک سال مصرف خواهد کرد.

اگه ارسال روی ۱۰ دقیقه تنظیم گردد و فقط روزی ۶ ساعت خودرو شما روشن باشد، شارژ ذکر شده را در حدود یکسال حتی بیشتر مصرف خواهد نمود.

 

۵۰) آیا میشود با یک تیر دو تا نشون زد!!!؟ دستگاهی وجود دارد که هم داخل خودرو نصب شود و هم گاهی بصورت شخصی ازش استفاده کنم؟

بله، ما ردیابی داریم که شما هم می توانید روی خودروتون نصب کنید ، و هر وقتم خواستید از محل سوکت به راحتی از خودرو جدا نموده و شخصی ازش استفاده نمایید. شما می توانید هنگام خرید پک شخصی رو هم در کنار پک خودرویی تهیه ننمایید. ردیاب مدل *jp 4

 

۵۱) گفته شد شخصی !؟! موارد استفاده از ردیابای شخصی چیست؟

برای بیماران آلزایمری ، برای کوهنوردی ، برای کودکان که به مهد کودک یا مدرسه یا بیرون کلاسی میرن ، برای مسافرتها ، داخل چمدان ، کیف و خیلی موارد دیگه. داخل پک شخصی دوتا باطری به همراه شارژر باطری وجود داره که شما با استفاده از شارژر باطری ها را شارژ نموده و داخل دستگاه قرار می دهید و هر زمان که باطری دستگاه تمام شد با دومی تعویضش می کنید.حتی این ردیاب قاب آهنربایی فوق العاده قوی دارد که می توانید به شیء فلزی بچسبانید! همچنین با تهیه ردیاب نظامی *jp 7  تا یکسال نیاز به تعویض باطری نخواهید داشت.

 

درباره japayab

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *