سیستم مکان یابی جهانی ( Global Positioning System یا همان GPS): یک سیستم هدایت ( ناوبری ) ماهواره ای اســت و تنها سیستمی می باشد که امروزه قادر است، موقعیت دقیق شما را بر روی زمین در هر زمان، درهر مکان و در هر هوایی مشخص کند.اولین ماهواره جی پی اس در سال ۱۹۷۸ یعنی حدود ۳۷ سال پیش در مدار زمین قرار گرفت.این سیستم در ابتدا برای مصارف نظامی تهیه شد ولی از سال ۱۹۸۰ استفاده عمومی آن آزاد و آغاز شدوسرانجام در سال ۱۹۹۴ شبکه ای شامل۲۴ ماهواره تشکیل گردید.خدمات این مجموعه در هر شرایط آب و هوایی و در هر نقطه از کره زمین در تمام ساعت شبانه روز در دسترس است. دقت بالای این سیستم و جهانی بودن آن دلیلی بر استفاده از این سیستم در علوم مختلف می باشد.این سیستم در طول ۲۴ ساعت شبانه روز فعال است و در هر زمان و در هر که لازم باشد می توان توسط آن تعیین موقعیت کرد.

مکان دستگاه های جاپایاب: قادر هستند سیگنال های ارسالی توسط ماهواره های جی پی اس را دریافت نمایند . این سیگنال ها حاوی اطلاعاتی از قبیل طول و عرض جغرافیایی محل ، تاریخ و ساعت ، سرعت حرکت و ارتفاع از سطح دریا می باشد با ارسال این اطلاعات توسط دستگاه ردیاب به پنل اختصاصی شما به راحتی خواهید توانست موقعیت دقیق دستگاه ردیاب خود را بر روی نقشه پنل خود ببینید و اگر در حال حرکت باشد ، از میزان سرعت آن آگاه شوید. همچنین این دستگاه های ردیاب مجهز به سامانه GSMمی باشد که امکان ارسال و دریافت اطلاعات دستگاه را در بستر مخابراتی ( از طریق سیم کارت تلفن همراه) فراهم می نماید. با توجه به اینکه اطلاعات بر روی سرور ذخیره میشود، کاربر قادر خواهد بود مسیر های پیموده شده را در بازه های زمانی دلخواه بر روی نقشه مشاهده نماید . همچنین کاربر می تواند با انجام تنظیمات دلخواه دستگاه ردیاب، اطلاعات مورد نظر خود را از طریق ارسال SMS نیز دریافت نماید . بطور مثال کاربر با تنظیم سرعت مجاز بر روی دستگاه ردیاب ، در صورت تجاوز از سرعت مجاز ، یک SMS مبنی بر عدم رعایت سرعت مجاز دریافت خواهید نمود. همچنین شما به وسیله کنترل پنل نرم افزاری ارائه شده توسط شرکت به سادگی میتوانید تنظیمات دستگاه ردیاب خود را انجام دهید ، دستورات لازم را به دستگاه بدهید و اطلاعاتی مورد نیازتان را دریافت نمائید.

در این نوع ردیاب یک دستگاه سخت افزاری که سیم کارت روی آن نصب است بر روی خودروی شما نصب میشود و از آن ببعد موقعیت خودروی خود را میتوانید در هر مکان از روی کره زمین بر روی گوشی موبایل خود یا نرم افزار اختصاصی که از طرف شرکت بشما داده میشود مشاهده کنید.

عملکرد سیستم ردیابی آنلاین:

2

چه کسانی به دستگاه های ردیاب خودرو و ردیاب شخصی نیاز دارند ؟

با توجه به توانمندیها و تنوع دستگاه های جاپایاب در دو دسته ردیاب های خودرویی و ردیاب های شخصی ، طیف وسیعی میتوانند از این دستگاه ها استفاده نمایند.

  • نظارت و ردیابی خودروهای شخصی، عمومی، اداری، سازمانی
  • نظارت و مدیریت ناوگان های حمل و نقل عمومی
  • نظارت و مدیریت ناوگان های ترانزیت و باربری
  • نظارت و مدیریت ناوگان های امداد رسانی و ماموریتی
  • نظارت بر کارمندان هنگام ماموریت ، بازاریابی و …
  • ردیابی افراد زمان وقوع حوادث هنگام ورزش در کوهستانها ،طبیعت ، دریا و….
  • نظارت و ردیابی کودکان، سالمندان، بیماران و…
  • نظارت و ردیابی اموال، نظیر چمدانها، کانتینرها و…
  • راهیابی هنگام ماموریتهای حساس و فوری وطبیعت گردی و مسافرت
  • نظارت و ردیابی حیوانات خانگی

دیگر نگران به سرقت رفتن خودرو خود نباشید!!!

کنترل همه چیز در دستان شماست!

14

جی پی اس چگونه کار می کند؟

ماهواره های GPS در یک مدار معین، زمین را دو بار در روز دور می زنند و سیگنال های اطلاعاتی را به زمین ارسال می کنند.دریافت کننده GPS این اطلاعات را گرفته و برای محاسبه مکان دقیق کاربر از روش های هندسی استفاده می کند. در اصل دریافت کننده ی GPS زمان ارسال سیگنال از ماهواره را با زمان دریافت سیگنال مقایسه می کند. اختلاف زمان بازگو کننده ی میزان فاصله ی ماهواره از دریافت کننده ی GPS است. با اندازه گیری فاصله، از تعدادی از ماهواره ها ،دریافت کننده می تواند مکان کاربر را مشخص کرده و آن را روی نقشه ی الکترونیکی واحد نمایان کند. یک دریافت کننده ی GPS با سیگنال هایی که از حداکثر سه ماهواره دریافت می کند، می تواند مسیر حرکت و مختصات دو بعدی (طول و عرض) مکان را محاسبه کند. با در نظر گرفتن چهار یا بیشتر ماهواره ، دریافت کننده می تواند مختصات سه بعدی (طول،عرض،ارتفاع) مکان کاربر را مشخص کند. زمانی که مکان کاربر مشخص شد ، GPS می تواند سایر اطلاعات نظیر: سرعت،مسیر،فاصله ی پیموده شده،فاصله تا مقصد،زمان طلوع و غروب خورشید و … را محاسبه کند.

15

انجام عملیات ردیابی در ۳ مرحله ساده !

۱ ) انتخاب ردیاب مناسب :

ردیابی که هم قیمت آن مناسب و هم متناسب با نیاز های شما باشد !

این قسمت مهم ترین قسمت از مرحله ی عملیت ردیابی شماست ! شما باید بدانید دقیقا چه میخواهید،ما مجموعه ای از ردیاب ها با امکانات مختلف را برای شما معرفی کرده ایم.

۲) سامانه ردیابی :

مهم ترین قسمت عملیات ردیابی

سامانه سیستم جامعی است که به شما اجازه میدهد در هر کجای دنیا خودرو،ناوگان و اشخاص تحت نظر خود را با چند کلیک ردیابی کنید! جاپایاب در حال حاضر دارای سامانه کاملا مجزا و پیشرفته با امکانات مختلف است که شما میتوانید به طور رایگان آنها را تست کنید !

شما می توانید بصورت مهمان وارد سایت شده و عملیات ردیابی را انجام دهید.

۳) مشاوره و خرید خدمات :

پشتیبانی مهم تر از هر چیزی است !!!

مهم ترین دغدغه خریداران ردیاب ها ،پشتیبانی بعد از خرید محصول است،ما به شما توصیه اکید مینماییم تا ابتدا از سخت افزار و نرم افزار به طور کامل اطمینان حاصل نمایید سپس اقدام به خرید نمایید.در سیستم های ردیابی سخت افزار و نرم افزار مکمل یکدیگرند.که جاپایاب این امکان را در اختیار شما قرار میدهد.

16

ردیابی با موبایل

ورود به سامانه ی ردیابی از طریق موبایل:

وقتی بیرون از محل کار خود هستید و به کامپیوتر دسترسی ندارید و نیاز است که به سامانه ردیابی شرکت دسترسی پیدا کنید میتوانید برای دسترسی از طریق یک دستگاه دارای اینترنت مانند گوشی های همراه استفاده نمایید.

برای تست آنها کافی است به صورت مهمان وارد سایت شوید و عملیات ردیابی را با گوشی خود انجام دهید.

 

درباره japayab

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *